28.11.2019 Startup Inkubaatori programm: “Välisturu vallutamine”.

28.novembril toimus KEIK-is startup üritus “Välisturu vallutamine”. Üritustesarja eesmärk on tuua kokku Kagu-Eesti (idu)ettevõtjad ja need, kes ettevõtlusega alustamist plaanivad, jagada kogemusi ja nõu.
Tagaside märksõnad osalejatelt: “KORRATA!”; “VÕIKS PIKEMALT KESTA”; “JÄTKAKE SAMAS VAIMUS!”; “TÄNUD!”

Ürituse moderaator Superangel investeerimisfondi kasvujuht Kalev Kaarna tutvustas osalejatele olulisemaid välisturu vallutamise põhimõtteid, jagas erinevate eksportijate kogemuslugusid. Salvräti meetodit kasutades aitas ettevõtetel aru saada, millised on kalkuleeritud põhjused välisturule minekuks ning millest tuleks alustada.

Teine esineja oli WIERA Nordic Candles juht Merilin Alve, kes on keskendunud küünalde tootmisele ja on teinud seda juba 7 aastat. Ekspordiga alustati 3 aastat tagasi ja esimeseks sammuks välisturu vallutamisel oli Frankfurdis toimunud Christmasworld mess, kust saadi esimesed kontaktid. Wiera ongi peamiselt keskendunud Saksamaa turule, täpsemalt on nad vallutamas Müncheni, Hamburgi, Frankfurti ning Berliini, kus suureks eeliseks on kohapealse agendi kaasatus, kuna sakslased eelistavad suhelda oma emakeeles. Saksa edasimüüjad nõuavad suuri koguseid ja on osavad hindu alla kauplema. Oluline on eristuda ja rõhuda oma toote/teenuse erisustele ning eelistele.

Merilini kogemus näitab, et Eesti kaupade maine on välismaal tuntud ja see mõnevõrra lihtsustab müüki, kuid tagasisidena on talle mainitud, et eestlased võiksid olla enesekindlamad, veidi järsemad ja julgemad kõrgemat hinda küsima. Enne välisturule minekut soovitab ta minna kohapeale tutvuma olukorraga ja kohtuma teiste sarnase suunitlusega ettevõtjatega.

Päeva lõpetuseks jagas Forega Logistics juht Rasmus Kolling kogemusi logistkaettevõtte välisturu vallutamise osas. Ettevõtte algusfaasis toetuti suuresti olemasolevale kontaktidele ning kontaktide leidmine on nende ettevõttes jätkuv ja pidev protsess siiani.
Peamiseks kontaktide leidmise allikaks on e-kirja turundus, mis annab muuhulgas neid kontakte, mis ei ole ettevõtte huviorbiidis, kuid tänu pakkumiste tagasisidele omavad nad head ülevaadet sihtturgude hinnatasemest. 
Forega Logistics kogemus näitab, et hinnaläbirääkimistes on enamasti kauplemisruumi ca 10%. Sarnaselt Wiera kogemusele soovitavad ka nemad palgata välisturgudel kohapealseid agente, seda isegi juhul, kui nad ei ole piisavalt aktiivsed – kohalik inimene tekitab usaldusväärsust.

Täname kõiki osalejaid!

Sündmust toetatakse Startup Estonia programmi (projekti number EU50651) raames Euroopa Regionaalarengu Fondi vahenditest.

Share on facebook
Share on twitter
Share on whatsapp
Share on email
ÜLES